Breaking News
recent

شاکر شجاع آبادی

Shakir Shujabadi

شاکر شجاع آبادی


شاکر شجاع آبادی پاکستان سے تعلق رکھنے والے سرائیکی زبان کے مشہور اور ہر دل عزیز شاعر ہیں۔ جنہیں سرائیکی زبان کا شیکسپیئر اور انقلابی شاعر کہا جاتا ہے۔ شاکر شجاع آبادی کا تعلق شجاع آباد کے ایک چھوٹے سے گاوٗں راجہ رام سے ہے جو ملتان سے ستر70 کلومیٹر کے فاصلے پر ہے ۔۔ شاکر شجاع آبادی 25 فروری 1968 کو پیدا ہوئے ۔۔ وہ عصرِ حاضر میں سرائیکی زبان کے نمائندہ شاعر ہیں ۔۔

گزشتہ کئی سالوں سے وہ سرائیکی کے مظلوم عوام کے دلوں کی آواز بنے ہوئے ہیں ۔۔۔ وہ خود بولنے کی صلاحیت سے محروم ہیں لیکن انھوں نے سرائیکی عوام کی محرومیوں کو اجاگر کر کے ان کو جذبات کی عکاسی کے لیے زبان دی ہے ۔۔ 1986 سے باقاعدہ شاعری کر رہے ہیں ۔۔ نصابی تعلیم نہ ہونے کی وجہ سے وہ کتابیں نہیں پڑھ سکے ۔۔ ان کا شاعری سے متعلق تمام علم ریڈیو پروگراموں کا مرہون منت ہے ۔۔ غلام فرید اور وارث شاہ کو انھوں بہت سنا ۔۔۔ وہ کہتے ہیں کہ ‘‘میرا مسئلہ صرف سرائیکی وسیب نہیں ہے بلکہ میں پوری دنیا کے مظلوم لوگوں کی بات کرتا ہوں چاہے کوئی کافر ہی کیوں نہ ہو ۔’’ 1994 تک بول سکتے تھے ۔۔ اس کے بعد فالج کا حملہ ہوا جس کے باعث درست طور پر بولنے سے قاصر ہیں ۔۔
٭
ایک انٹرویو میں ان کا کہنا تھا کہ میں زیادہ سکول نہیں گیا، سب کچھ سب کچھ غور کرنے اور دنیا کے تجربات سے سیکھا ہے۔ انٹرویو میں ان کا کہنا تھا کہ پاکستان کے زوال کی اصل وجہ وڈیروں کا قابض ہونا اور لوگوں کا ان کے خلاف نہ اٹھنا ہے۔ موجودہ سیاسی نظم سے وہ بہت متنفر ہیں ماضی کے لیڈران میں سے وہ ذوالفقار علی بھٹو مرحوم کو پسند کرتے ہیں۔ ان کا کہنا تھا کہ لوگوں کو شعور دینا چاہئے تاکہ وہ وڈیرہ شاہی کی غلامی سے نکل سکیں۔
٭
وزیر اعظم یوسف رضا گیلانی نے ایک بار انھیں دو لاکھ کا چیک دیا تھا جو انھوں نے اپنے علاقے کے ایک سکول کی عمارت پر لگا دیا ۔۔ لیکن سٹاف نہ ہونے کی وجہ سے وہ سکول بند ہے ۔۔۔ وہ خود انتہائی غربت میں زندگی بسر کر رہے ہیں ۔۔ اکثر بیمار رہتے ہیں اور روزمرّہ اخراجات کو پورا کرنے کے لیے بھی معلوم نہیں کیا کیا پاپڑ بیلنے پڑتے ہیں ۔۔
٭
انھوں نے اہنی شاعری کی فکر اور فلسفہ کسی کتاب ، یونیورسٹی یا عظیم دانشوروں کے افکار و نظریات سے نہیں لیا ۔۔ بلکہ جو انھوں سے دیکھا ، سوچا ، سمجھا اور جو ان پر بیتا اسے قلم بند کرتے رہے ۔۔
٭
ایک مشاعرے میں جہاں مختلف یونیورسٹیوں کے طلباء اور پروفیسرز ان کی شاعری سننے کے لیے جمع تھے ۔۔۔ ان سے پوچھا گیا کہ وہ ان تعلیم یافتہ لوگوں کے درمیان کیا محسوس کر رہے ۔۔ تو انھوں نے کہا کہ میں بچپن میں پڑھ لکھ کر سائنس دان بننا چاہتا تھا ۔۔۔ لیکن غربت کی وجہ سے نہ پڑھ سکا ۔۔ جس کا افسوس ہوتا تھا ۔۔ لیکن اب خوشی ہوتی ہے کہ میں لوگوں کی آواز بنا ہوں ۔۔ اور بہت سے پڑھے لکھے لوگ مجھے سنتے ہیں اور میرے بارے میں لکھتے ہیں ۔۔۔
٭
ان کی شاعری زبان کی حدود و قیود کو پھلانگ کر مظلوم قوموں اور پسے ہوئے طبقات کی آواز بن چکی ہے ۔۔۔ پاکستان کے کونے کونے میں مزدور، کسان، جھونپڑیوں میں رہنے والے اور مذہبی فرسودگی سے تنگ آئے ہوئے لوگ آپ کو شاکر شجاع آبادی کے اشعار گنگناتے ہوئے ملیں گے ۔۔ اور ممکن ہے انھیں یہ بھی علم نہ ہو کہ ان اشعار کا خالق کون ہے ۔۔۔۔
٭
ان کی شاعری کا موضوع، غربت، پسماندگی، غیر مساویانہ معاشی تقسیم، بد دیانتی اور مذہبی ٹھیکیداروں کی رجعت پسندی ہے ۔۔۔۔
٭
بظاہر تو یوں لگتا ہے کہ ان کی شاعری ان کے ذاتی مسائل خطے کی صورتحال اور سرائیکی بیلٹ کی پسماندگی کا فطری ردِ عمل ہے ۔۔۔ لیکن اپنے طرزِ اظہار کے باعث انھوں نے اپنی شاعری کو عالمی صورتحال سے جوڑ دیا ہے ۔۔ اور جب تک یہ مسائل ہیں ۔۔ اس خطے کے لوگ شاکر شجاع آبادی کو نہیں بھول سکتے ۔۔ ان کی شاعری ان کے مسائل کی عکّاسی کرنے کے ساتھ ساتھ اُن میں تبدیلی کی تڑپ کو زندہ رکھے گی ۔۔۔
ان کی شاعری کے کئی مجموعے چھپ چکے ہیں ۔۔ کلامِ شاکر، خدا جانے، شاکر دیاں غزلاں، منافقاں توں خدا بچائے اور شاکر دے دوہڑے ان کے مشہور مجموعہ ہائے کلام ہیں ۔
ان کے کچھ منتخب اشعار پیش ہیں ۔۔۔۔۔ ان کی شاعری کا انتخاب بھی ایک کٹھن مرحلہ تھا ۔۔۔۔ کسی بھی موجود شعر کو چھوڑنا گراں محسوس ہو رہا تھا ۔۔۔ لیکن کچھ تو کرنا ہی تھا ۔۔ سو انتخاب حاضر ہے ۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
فکر دا سیج اُبھر دا ہئے سوچیندیاں شام تھی ویندی
خیالاں وِچ سکوں اَج کل گھولیندیاں شام تھی ویندی
اُنہاں دے بال ساری رات روندن بُھک تو سمدے نئیں
جنہاں دی کہیں دے بالوں کو کھیڈیندیاں شام تھی ویندی
غریباں دی دُعا یارب خبر نئیں کن کریندا ہیں
سدا ہنجواں دی تسبیح کو پھریندیاں شام تھی ویندی
میڈا رازق رعایت کر نمازاں رات دیاں کر دے
جو روٹی شام دی پوری کریندیاں شام تھی ویندی
میں شاکر بُھک دا ماراں ہاں مگر حاتم توں گھٹ کئیں نئیں
قلم خیرات میڈی ہئے چلیندیاں شام تھی ویندی
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کیہندے کتّے کھیر پیون کیہندے بچّے بھکھ مرن
رزق دی تقسیم تے ہک وار ول کجھ غور کر
غیر مسلم ہے اگر مظلوم کوں تاں چھوڑ دے
اے جہنمی فیصلہ نہ کر اٹل کجھ غور کر
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔
اے پاکستان دے لوکو پلیتاں کوں مکا ڈیوو
نتاں اے جے وی ناں رکھے اے ناں اوں کوں ولا ڈیوو
جتھاں مفلس نمازی ہن او مسجد وی اے بیت اللہ
جو ملاں دیاں دکاناں ہن مسیتاں کوں ڈھا ڈیوو
اتے انصاف دا پرچم تلے انصاف وکدا پئے
ایہوجی ہر عدالت کوں بمعہ املاک اڈا ڈیوو
پڑھو رحمن دا کلمہ بنڑوں شیطان دے چیلے
منافق توں تے بہتر ہے جے ناں کافر رکھا ڈیوو
جے سچ آکھن بغاوت ہے بغات ناں اے شاکر دا
چڑھا نیزے تے سر مینڈھا مینڈے خیمے جلا ڈیوو
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
میکوں میڈا ڈکھ ، میکوں تیڈا ڈکھ ، میکوں ہر مظلوم انسان دا ڈکھ
جتھاں غم دی بھا پئی بلدی ہے میکوں روہی چولستان دا ڈکھ
جتھاں کوئی انصاف دا ناں کوئی نئیں میکوں سارے پاکستان دا ڈکھ
جیہڑے مر گئے ہن او مر گئے ہن میکوں جیندے قبرستان دا ڈکھ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
غریب کوں کئیں غریب کیتے ، امیرزادو جواب ڈیوو
ضرورتاں دا حساب گھنو ، عیاشیاں دا حساب ڈیوو
سخاوتاں دے سنہرے پانڑیں ، دے نال جیہڑے مٹا ڈتے نیں
او لفظ موئے بھی بول پوسن ، شرافتاں دی کتاب ڈیوو
شراب دا رنگ لال کیوں اے ، کباب دے وچ اے ماس کیندا
شباب کیندا ہے ، کئیں اُجاڑے حساب کر کے جناب ڈیوو
زیادہ پھلدا اے کالا جیکوں ، خرید گھن دا اے اوہو کرسی
الیکشناں دا ڈرامہ کر کے ، عوام کوں نہ عذاب ڈیوو
قلم اے منکر نکیر شاکر ، جتھاں وی لکسو اے تاڑ گھن سی
غلاف کعبے دا چھک کے بھانوں ، ناپاک منہ تے نقاب ڈیوو
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔
72 حور دے بدلے گزارہ ہک تے کر گھنسوں
71 حور دے بدلے اساں کوں رک کے روٹی دے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
نجومی نہ ڈراوے دے اساکوں بدنصیبی دے

جڈاں ہتھاں تے چھالے تھئے لکیراں خود بدل ویسن

Aamir Rana

Aamir Rana

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.